• Gewetensvolheid
    De vertrouwenspersoon laat de melder(ster) in zijn of haar waarde, toont respect en werkt vertrouwelijk.
  • Inlevingsvermogen
    De vertrouwenspersoon is sterk empathisch, toont begrip voor gevoelens en stemmingen.
  • Luisteren
    De vertrouwenspersoon luistert naar de melder(ster), vraagt door en reageert ook op nonverbale signalen.
  • Analytisch, organisatiesensibiliteit en strategisch inzicht
    De vertrouwenspersoon komt tot de kern van zaak, heeft alternatieven en houdt rekening met anderen.
  • Advies vaardig
    De vertrouwenspersoon bouwt zijn advies logisch en begrijpelijk op, waarbij rekening gehouden wordt met de ander.
  • Communicatiefvaardig
    De vertrouwenspersoon spreek en schrijft duidelijk, afgestemt op de ontvanger.
  • Vermogen tot zelfreflectie en reflectie op anderen
    De vertrouwenspersoon kent zijn eigen kwaliteiten en ziet zijn zwakkere punten als uitdaging. Geeft collega’s feedback op zijn of haar kwaliteiten.
  • Kennis
    De vertrouwenspersoon blijft zichzelf ontwikkelen en is op de hoogte van de meest recente wet en regelgeving.

    Persoonsgegevens worden uitsluitend gebruikt voor het gevraagde contact.