• Opvang, adviseren en begeleiden
  • Organisatie voorlichten over integriteit
  • Adviseren bestuur en management
Contact opnemen
  • De belangrijkste taak is; een luisterend oor zijn. De melder(ster) wordt gehoord.
  • Met de melder(ster) worden alternatieven besproken, soms is doorverwijzing nodig. De melder(ster) beslist over de voortgang.
  • Indien een informele oplossing niet mogelijk is kan een stap naar de klachtrechtcommissie noodzakelijk zijn.
  • Nazorg wordt geboden indien dit gewenst is.
  • Organisaties informeren over de aanwezigheid van een vertrouwenspersoon voor ongewenste omgangsvormen en integriteitskwesties.
  • Voorlichting geven aan verschillende organisatielagen over ongewenste omgangsvormen en integriteitskwesties.
  • Met ARBO-dienst, bedrijfsmaatschappelijkwerk en overlegorganen het beleid zo nodig afstemmen.
  • De vertrouwenspersoon maakt een geanonimiseerd jaarverslag met aantal en soort meldingen. Hiervan wordt een analyse gemaakt en worden aanbevelingen geformuleerd.
  • De vertrouwenspersoon krijgt veel signalen binnen en kan zonodig ook ongevraagd advies uitbrengen

    Persoonsgegevens worden uitsluitend gebruikt voor het gevraagde contact.

    Privacy informatie

    Onze site gebruikt cookies om uw gebruikerservaring zo optimaal mogelijk te maken. Cookie informatie wordt opgeslagen in uw browser en zorgt ervoor dat de website u herkent bij een volgend bezoek en helpt bij het analyseren van welke inhoud voor u het meest van toepassing en/of interessant is.

    U kunt uw cookie voorkeuren hier aanpassen.