• Opvang, adviseren en begeleiden
  • Organisatie voorlichten over integriteit
  • Adviseren bestuur en management
Contact opnemen
  • De belangrijkste taak is; een luisterend oor zijn. De melder(ster) wordt gehoord.
  • Met de melder(ster) worden alternatieven besproken, soms is doorverwijzing nodig. De melder(ster) beslist over de voortgang.
  • Indien een informele oplossing niet mogelijk is kan een stap naar de klachtrechtcommissie noodzakelijk zijn.
  • Nazorg wordt geboden indien dit gewenst is.
  • Organisaties informeren over de aanwezigheid van een vertrouwenspersoon voor ongewenste omgangsvormen en integriteitskwesties.
  • Voorlichting geven aan verschillende organisatielagen over ongewenste omgangsvormen en integriteitskwesties.
  • Met ARBO-dienst, bedrijfsmaatschappelijkwerk en overlegorganen het beleid zo nodig afstemmen.
  • De vertrouwenspersoon maakt een geanonimiseerd jaarverslag met aantal en soort meldingen. Hiervan wordt een analyse gemaakt en worden aanbevelingen geformuleerd.
  • De vertrouwenspersoon krijgt veel signalen binnen en kan zonodig ook ongevraagd advies uitbrengen

    Persoonsgegevens worden uitsluitend gebruikt voor het gevraagde contact.